Çaycuma Havalimanı’nın Zonguldaklıların imecesiyle ayağa kaldırıldığını hatırlatan Erkmen, "Zonguldak kendisine yapılan bu üvey evlat muamelesini unutmayacaktır" dedi.
İYİ Parti Zonguldak İl Başkanı Yavuz Erkmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun sosyal medya hesabından paylaştığı; Çaycuma Havalimanı’na inen bir uçak ile karayolu ve demiryolunun aynı karede yer aldığı videoya sert bir açıklamayla yanıt verdi. Bakan Uraloğlu’nun "Havayolu, karayolu ve demiryolu aynı karede... Ulaşımın tüm modlarında, hayatın her anında biz varız" sözlerini eleştiren Erkmen, Zonguldak’ın ulaşım yatırımlarında yalnız bırakıldığını savundu.
“HAVALİMANINI BİZ AYAĞA KALDIRDIK”
Havalimanının bugünlere gelmesinde Bakanlığın değil, Zonguldak halkının emeği olduğunu vurgulayan Erkmen şunları kaydetti:
"Görüntü olarak tabii ki güzel; Zonguldak’ı mutlu edecek, lojistik imkânlar açısından cazip kılacak bir görüntü. Ancak Sayın Bakanımızın bu görüşüne katılmıyor ve 'Hayır Bakanım, siz hayatın her anında Zonguldak’ın yanında değilsiniz ve değildiniz' diyorum. Çünkü kapısı kilitli, üstü ağaçlarla kaplı, neredeyse ormana dönmüş, gözden çıkarılmış bir havalimanını; Zonguldaklılar olarak bizler, yerelde bir şirket kurup işletmesini alarak ayağa kaldırdık. Aramızda imece usulü çalışıp, dağı bile taşlayarak uçakların inmesini sağladık."
“BAŞKA YERDE DENİZ DOLDURULURKEN ZONGULDAK DIŞLANDI”
Türkiye’nin farklı bölgelerinde devasa bütçelerle havalimanları inşa edilirken Zonguldak’ın kendi imkanlarına terk edildiğini belirten Yavuz Erkmen, açıklamasını şöyle sürdürdü:
"Havalimanı konusunda Zonguldak’ı düşünmediniz. Şimdi uçaklar inince tabii ki sizin de olduğu gibi insanın hoşuna gidiyor. Ancak hâlâ işletmesini Zonguldaklılar yapıyor. Havalimanını işletmek için yatırılan teminat bedeli dahi İl Özel İdaresi’ne aittir. Türkiye’nin başka yerlerinde Bakanlık olarak denizi doldurup havalimanı yapılırken, Zonguldak kendisine yapılan bu üvey evlat muamelesini unutmayacaktır."
“ZONGULDAKLI OLMASAYDI O ÜÇLÜ TABLO OLMAZDI”
Bakanlığın "Biz varız" söylemine katılmadığını ifade eden Erkmen, "Emek veren Zonguldaklıyı dışlayarak kurduğunuz bu söze katılmıyorum. Zira Zonguldaklılar olmasaydı o üçlü tablo da olmayacak, siz de 'Her anınızda yanınızdayız' diyemeyecektiniz. İnşallah bundan sonra ulaşım alanında Zonguldak için gerçek bir katkınız olursa, o zaman teşekkürle anarız. Ancak Zonguldak’ın hakkının yenmesine göz yumamayız" diyerek sözlerini tamamladı.




