Madenci Anıtı önünde baretlerini yere vurarak ses çıkaran işçiler, "İşçiye sabır, patrona vergi affı sağlayan bu düzeni reddediyoruz" mesajı verdi.
"16 GÜNDÜR SÜREN ONUR MÜCADELESİ"
Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) ve Zonguldak Demokrasi Platformu üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen açıklamada, Eskişehir’in Mihalıççık ilçesinde faaliyet gösteren Doruk Madencilik işçilerinin maruz kaldığı hak gasplarına dikkat çekildi.
Platform adına basın açıklamasını okuyan Erdoğan Kaymakçı, yürüyüşün 16. gününde olduklarını hatırlatarak şunları söyledi:
"Doruk Madencilik işçilerinin, TMSF’den Yıldızlar SSS Holding’e devredildikleri günden bu yana maruz kaldıkları sistematik hak gaspları nedeniyle başlattıkları eylemi Zonguldak’tan selamlıyoruz. Bu direniş sadece bir hak arayışı değil, aynı zamanda bir haysiyet mücadelesidir. İşçilerin ödenmeyen maaşları ve gasp edilen tazminatları bir 'ihmal' değil, bilinçli bir sömürü düzeninin sonucudur."
"İKTİDAR ZULMÜN ORTAĞI OLMUŞTUR"
İktidarın ekonomi ve çalışma politikalarını eleştiren Kaymakçı, devletin işçiyi işverenin insafına bıraktığını savundu. Kaymakçı, konuşmasına şöyle devam etti:
"En büyük vebal, 'işçinin yanındayız' nutukları atıp pratikte sermayenin koruyucu kalkanı haline gelen AKP iktidarına aittir. Maden işçisi hakkını ararken karşısında jandarmayı bulurken, işçinin parasını gasp eden patronlar Ankara’nın bürokratik koridorlarında ağırlanmaktadır. İşçiye sabır telkin edenler, patronlara her türlü vergi affını sağlamaktadır. Madenciye 'kader' diyerek ölümü, 'sabır' diyerek açlığı reva gören bu düzeni reddediyoruz."
BARETLER YERE VURULDU
GMİS Genel Başkan Yardımcısı İsa Mutlu da yaptığı konuşmada, yetkililere seslenerek Doruk Madencilik işçilerinin mağduriyetinin bir an önce giderilmesi ve tüm alacaklarının ödenmesi çağrısında bulundu.
Açıklamanın ardından Madenci Anıtı önünde toplanan işçiler, "Vur vur inlesin, patronlar dinlesin" ve "İşçiyiz, haklıyız, kazanacağız" sloganları attı.
Muhabir: Cevat Baran ÇAYDAŞ




